Forum o Harrym Potterze
Nauczyciel
ACCIO - zaklęcie przywoływujące. powoduje, iż wezwany przedmiot przeleci do czarodzieja nawet z dość dużej odległości, m.in. CO 77, 365, 371
AQUAMENTI - zaklęcie powodujące, że z końca różdżki czarodzieja wylatuje strumień wody. Użyte przez Harrego w KP 616
ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamknięte drzwi, okna, itd. Uzyte po raz pierwszy przez Hermionę w KF 169
ANAPNEO - zaklęcie przywracające prawidłowe oddychanie, np. po zakrztuszeniu się. Uzyte przez Slughorn'a w KP 159
APARECIUM - sprawia, że to co niewidzialne staje się widzialne. Zastosowane przez Hermionę na pamiętniku Riddle'a KT 246
AVADA KEDAVRA - klątwa niewybaczalna. niemożna się przed tym zaklęciem obronić. powoduje natychmiastową śmierć. W prawie wszystkich przypadkach nie pozostawia żadnego śladu. Uzyte m.in. CO 230, 232, 662.
AVIS - wyczarowuje małe, ćwierkające ptaszki. Uzyte przez Pana Ollivander'a podczas Turnieju Trójmagicznego. Sprawdził w ten sposób różdżke Victora Kruma CO 326
CHłOSZCZYĆ - zaklęcie czyszczące. Użyte przez Tonks na klatce Hedwigi. ZF 65
CONFUNDUS - zaklęcie powodujące, że jego "ofiara" wierzy w to, w co chcemy aby uwierzyła - po prostu omamia ofiarę. Użyte m.in. przez Hermionę w KP podczas eliminacji do drużyny Quidditch'a. Jednak wspomniano już je w WA 402 i CO 295.
COLLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi. Użyte przez GD podczas walki w Departamencie Tajemnic, ZF 861
CONJUNCTIVITUS - zaklęcie atakujące oko przeciwnika. Powoduje bardzo duży ból. Użył je Victor Krum podczas walki ze smokiem. CO 425
CRUCIO - klątwa niewybaczalna. powoduje straszliwy ból u ofiary. CO 229, 601, 652
CHŁOCZYŚĆ - czyści różne rzeczy. np. klatki po zwierzakach. ZF 65
DELETRIUS - zaklęcie wymazujące. Sprawia, że to co zostało wywołane np. przez zaklęcie Priori Incantatem znika. CO 147
DENSAUEGO - jeśli chcesz, aby ofiary zęby urosły do ziemi to wypowiedz to zaklęcie. CO 315
DIFFINDO - zaklęcie "rozpruwające" np. torby. Użyte przez Harrego w CO, aby rozpruc torbę Cedrika. CO 359
DISSENDIUM - zaklęcie otwierające, np. przejście za posagiem jednookiej wiedźmy. WA 206
DRĘTWOTA - ofiara drętwieje, traci zdolność ruchu. CO 140, 344
ENERVATE - kontrzaklęcie dla DRĘTWOTY, powoduje, że ofiara odzyskuje przytomność, zdolnośc ruchu. CO 144, 583, 708
ENGORGIO - zaklęcie powiększające (rozdymające). Uzyte przez fałszywego Moody'ego na pająku podczas lekcji. CO 229
EPISKEY - zaklęcie "naprawiające". Tonks uzyła go, aby "wyleczyć" nos Harrego, KP 172
EVANESCO - sprawia, że dany przedmiot znika ZF 94, 263
EXPECTO PATRONUM - zaklęcie, które wyczarowuje patronusa, który broni czarodzieja przed zgubnym wpływam demetora WA 250, 255, 276, CO 649
EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające. zabiera różdżkę przeciwnikowi. KT 201, 252, 312, 353, 376, WA 358
FERULA - Zaklęcie pierwszej pomocy. Automatycznie wyczarowuje bandaże, szyny WA 392
FINITE - krótsza wersja FINITE INCANTATEM, zatrzymuje efekt działającego w danej chwili zaklęcia. Uzyte przez Lupina na Nevillu w DT. ZF 883
FINITE INCANTATEM - przerywa działanie zaklęcia, KT 204
FLAGRATE - pozwala tworzyć różdżką różne ogniste kształty w powietrzu. Hermiona użyła go do oznaczenia drzwi w DT, ZF 845
FURNUNCULUS - zaklęcie parzące, na ciele ofiary pojawiają się bąble CO 315, 754
IMPEDIMENTO - całkowite zatrzymanie lub spowolnienie "obiektu". CO 599, 651, 657, 693, ZF 458, 710, 878, KP 618, 641
IMPERIO - klątwa niewybaczalna. ofiara jest pod całkowitym panowaniem rzucającego czar. praktycznie nie ma własnej woli. CO 228, 246, 686
IMPERVIUS - powoduje, że dany przedmiot odpycha wodę, staje się wodoodporny. Uzyty przez Hermionę na okularach Harrego podczas meczu w Quidditch'a. WA 188
INCARCEROUS - wysyła liny, które oplatają ofiarę lub przedmiot. Użyła go Umbridge, aby związać centaury. ZF 826, KP 618,
INCENDIO - rozpala ognień. CO 55
JĘZLEP - zaklęcie przyklejające język do podniebienia, KP 452
LEGILIMENS - zaklęcie powodujące włamanie się do cudzych myśli, wspomnień. Używał go Snape podczas nauki oklumencji Harrego. ZF 591
LEVICORPUS - zawiesza ofiarę w powietrzu za kostkę głową w dół. Jedno z zaklęć ze słynnej księgi Księcia Półkrwi. Harry wypróbował je na Ronie. KP 259
LIBERACORPUS - kontrzaklęcie do LEVICORPUS. KP 259
LOCOMOTOR... - po pierwszym słowie należy wypowiedzieć nazwę obiektu, który chcemy przetransportować, np. LOCOMOTOR KUFRY. W taki sposób zastosował je prof. Flitwick, aby przenieść kufry prof. Trelawney. ZF 65, 658
LOCOMOTOR MORTIS - skleja nogi, uniemożliwiając ofiarze poruszanie. KF 231
LUMOS - z końca różdżki wydobywa się światło. ZF 25, CO 647
MOBILIARBUS - powoduje przesunięcie się drzewa. W tym przypadku choinki, użyte przez Hermionę w gospodzie. WA 213
MOBILICORPUS - za jego pomocą możemy przenieść ciało. Uzyte przez Lupina do przetransportowania ciała Snape'a. WA 392
MORSDMORDRE - czar wyczarowujący Morczny Znak. CO 139
MUFFLIATO - sprawia, że w uszach osoby siedzącej najbliżej rzucającego urok, pojawia się niezidentyfikowane buczenie. Dzięki temu rzucający zaklęcie może spokojnie rozmawiać, bez obawy, że zostanie podsłuchany. Jest to jedno z zaklęć z księgi Księcia. KP 451
NOX - gasi światło spowodowane zaklęciem lumos. WA 353
OBLIVIATE - zaklęcie powodujące zanik lub modyfikację pamięci. KT 318, CO 87
OPPUGNO - sprawia pojawienie się jakiś stworzeń, np. ptaków, które są pod kontrolą rzucającego czar i atakują wskazany obiekt. W przypadku Hermiony były to ptaki, które zaatakowały Rona. KP 327
ORCHIDEUS - z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów. CO 325
PAKUJ! - wskazany przedmiot ląduje w najbliższej walizce, torbie, plecaku. ZF 64
PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie uziemiające chochliki (rzekomo). KT 111
PETRIFICIUS TOTALUS - totalnie paraliżuje ofiarę. Hermiona Użyła go na Nevill'u. KF 282
PRIORI INCANTATEM - zaklęcie dzięki któremu możliwe jest odtworzenie ostatniego zaklęcia rzuconego za pomocą różdżki. Identyczny efekt daje połączenie dwóch różdżek o tym samym rdzeniu, w przypadku gdy jedna z nich przejmuje kontrolę nad drugą. Tak było podczas walki Harrego z Voldermortem. CO 147, 721
PROTEGO - tworzy magiczną tarczę, która chroni przed zaklęciami przeciwnika. ZF 652, 877, 886
QUIETUS - kontrzaklęcie dla SONORUS. Sprawia, że głos wraca do normalnego tonu, natężenia. CO 126
REDUCIO - kontrzaklęcie do ENGORGIO. Zaczarowany obiekt wraca do swojego normalnego rozmiaru. CO 230
REDUCTiO - zaklęcie usuwające różne obiektyz drogi czarodzieja. ZF 860
RELASHIO - z końca rózdżki wylatuja parzące iskry w kierunku przeciwnika. CO 518
RENNEREVATE - przywraca przytomność nieprzytomnej osobie. CO 144, 708 Na początku w książkach zaklęcie to figurowało jako ENERVATE, jednak JK Rowling zmieniła je pózniej na własnie RENNEREVATE.
REPARO - zaklęcie naprawiające zepsute przedmioty, np. stłuczone okulary. CO 181, ZF 368, KP 239, 306
RICTUSEMPRA - powoduje u ofiary niekontrolowane wybuchy smiechu. Trakotwane tez jako zaklęcie rozweselające. KT 203
RIDDIKULUS - zaklęcie przeciw boginowi, powoduje, że zamienia się on w coś dla nas zabawnego. WA 143, 145, 148, 255, CO 649
SECTUMSEMPRA - powoduje głębokie, cięte rany u ofiary. Kolejne zaklęcie z księgi Księcia. KP 562
SERPENSORITA - wyczarowuje węża. KT 205
SILENCIO - ucisza coś/kogoś. Hermiona użyła go w DT. ZF 865
SONORUS - zwiększa moc głosu. Używane podczas Mistrzostw Świata w Quidditch'u. CO 113, 516, 646
SPECIALIS REVELIO - używane do zidentyfikowania składników wskazanej substancji lub autora danego przedmiotu. Uzyte przez Hermionę na książce Księcia. KP 210, 407
TARANTALLEGRA - zmusza ofiarę do niekontrolowanego tańca. kt 204
TERGEO - czyści wskazaną osobę lub przedmiot. Coś podobnego do CHŁOSZCZYĆ. Użyła go Hermiona, aby oczyścić twarz Harrego z krwi. KP 178
WADDIWASI - odblokowanie zapchanego otowru np. zapchanej gumą do żucia dziurki od klucza. WA 140
WINGARDIUM LEVIOSA - te zaklęcie podnosi kogoś, coś ... Powoduje lewitację. KF 180, 185
WSKAŻ MI - różdżka działa jakkompas. Użyte przez Harrego w labiryncie podczas trzeciego zadania w Turnieju. CO 648, 656
ZAKLĘCIA ANTYMUGOLSKIE - sprawiają, że mugole nie zbliżają się do danego miejsca, np. Hogwart'u. Wywołują u mugola wrażenie, że zapomnieli o czymś bardzo ważnym i muszą zawrócić. W przypadku Hogwrtu widzą po prostu tabliczkę przy ruinach "Wstęp wzbroniony". Użyte równiez podczas Mistrzostw Świata w Quidditch'u. CO 105, 178
ZAKLĘCIA ZWODZĄCE - zniekształcają one obraz przedmiotu lub zwierzęcia. Posiadacze magicznych stworzeń takich jak pegazy i hipogryfy muszą je codziennie rzucać na swoich pupilków, aby nie zostały zauważone przez mugoli.
ZAKLĘCIE FIDELIUSA - przy jego pomocy możemy zdeponować jakąś tajemnicę w duszy żywego człowieka - Strażnika Tajemnicy. WA 216, 217
ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - przeciwnieństwo zaklęcia przywołującego. Sprawia, że wskazany przedmiot zostanie odesłane na wskazane przez nas miejsce. CO 501, 598
ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - powoduje unoszenie się przedmiotów i osób w powietrzu. Użyte przez Zgredka w domu Dursleyów. KT 26, 27
ZAKLĘCIE ZAMRAŻAJĄCE - użyte przez Hermionę na chochlikach podczas lekcji z Lockhartem. Powoduje, że wskazany obiekt nieruchomieje. KT 111
ZAKLĘCIE ZAMROŻENIA OGNIA - używane w średniowieczu przez czarownice palone na stosie, powodowało, że ogień zamiast parzyć łaskotał. WA 8
ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - uzyte przez Hagrida na dyniach, aby urosły do dość sporych rozmiarów. Powoduje ono szybki wzrost roślin. KT 126
Offline