FORUM O HARRYM POTTERZE

Forum o Harrym Potterze

Ogłoszenie

UWAGA !Forum przeznaczone do wymiany poglądów. Zapraszam do zachęcania kolegów i koleżanek do rejestracji oraz udzielania się na forum !

  • Index
  •  » Gry
  •  » Harry Potter i Zakon Feniksa

#1 2009-04-12 11:55:17

Harry Potter

Nauczyciel http://www.hpschool.pl/zdjecia/Gryffindor.gif

Zarejestrowany: 2008-07-15
Posty: 163
Punktów :   

Harry Potter i Zakon Feniksa

http://www.deptajem.pl/deptajem/images/hpizfgra1.jpg
Data premiery:
Świat: 26 czerwca 2007
Polska: 29 czerwca 2007

Platforma: PC
Nośnik: 1 DVD

Kategoria: gry akcji/familijne
Producent: EA Games
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor PL: Electronic Arts Polska

Wymagania sprzętowe:
Procesor: Pentium 4 1.6 GHz
Pamięć RAM: 512 MB
Grafika: karta grafiki 32 MB (GeForce 2 lub lepsza, Vista 128MB GeForce 6600)
Miejsce na HDD: 5 GB
System: Windows XP/Vista
http://img119.imageshack.us/img119/4969/solucja2cm7.gif
Opis:
Gra opiera się na eksploracji Hogwartu i jego okolic. W trakcie rozgrywki kierujemy krokami nie tylko Harry'ego Pottera, ale również innych znanych z powieści postaci, w tym samego Dumbledore'a oraz Syriusza Blacka. Wszelkie napotkane przeszkody pokonujemy, robiąc odpowiedni użytek z czarodziejskiej różdżki i magicznych zaklęć. "Zakon Feniksa" daje nam możliwość brania udziału we wszystkich ważniejszych wydarzeniach przeniesionych z wielkiego ekranu, począwszy od ataku dementorów, a skończywszy na zaciekłej walce w Ministerstwie Magii. Ponadto piąta część gry o Harrym Potterze umożliwia zagranie w eksplodującego durnia, gargulki lub szachy dla czarnoksiężników. Najważniejszą atrakcją jest jednak poszukiwanie i werbowanie nowych członków Gwardii Dumbledore'a.

Grafika w grze została przedstawiona z olbrzymią dbałością o szczegóły. Lokacje są wiernym odwzorowaniem ich filmowych odpowiedników.

Początek:
Akcja gry rozpoczyna się na dziecięcym placu zabaw. Po krótkiej kłótni między Harrym a Dudleyem, bohaterowie zostają zaatakowani przez dementorów. W tym miejscu czeka nas pierwsze zadanie- przepędzenie dementorów za pomocą zaklęcia Expecto Patronus, którego będziemy mogli użyć jedynie w tym momencie gry. Po przepędzeniu dementorów, zgodnie ze wskazówkami Pomocy, ukazuje się nam filmik.

Grimmauld Place 12:
Ta część gry ma nas nauczyć sterowania w grze, użycia podstawowych zaklęć. Uczymy się wykorzystywać: Reparo, Accio, Depulso i Wingardium Leviosa.

Hogwart:
Zostajemy przeniesieni na Dziedziniec Wejściowy. Przy wrotach do zamku napotykamy Freda i Georga, musimy z nimi porozmawiać. Następnie wchodzimy do zamku. Kierujemy się w prawo do schodów głównych. Musimy dostać się na 7 piętro do portretu Grubej Damy. Dużym ułatwieniem będzie wykorzystanie pomocy jaką oferuje nam mapa. Domyślnie po naciśnięciu klawisza [Tab] pojawi się nam mapa Hogwartu klikamy na niej interesujące nas miejsce lub wybieramy je na liście po lewej stronie( kliknięcie strzałki w lewo wysuwa i chowa listę) zatwierdzając wybór klawiszem [Enter]. Wychodzimy z widoku mapy [Tab]. Teraz ukarzą się nam ślady stóp które wskażą nam najkrótszą drogę do poszukiwanego miejsca. Podążając za nimi trafimy na 7, najwyższe piętro.

Oczywiście nie znamy hasła do Pokoju Wspólnego, więc musimy poszukać jakiegoś Gryfona, który zdradzi je nam. W tym celu udajemy się, na którekolwiek piętro lub do Sali Wejściowej i szukamy uczniów z czerwonymi elementami stroju i wystarczy że do któregoś zagadamy [Spacja].

Nareszcie możemy dostać się do Salonu Gryffindoru. Pomagamy Hermionie z tablicą rzucając na nią 2 razy Depulso. Podchodzimy do tablicy i klikamy przycisk akcji domyślnie [Enter]. Rozmawiamy z Hermioną. Naszym kolejnym zadaniem staje się odnalezienie Nevilla. W ty celu kolejny raz używamy mapy. Na liście zadań po prawej stronie (kliknięcie strzałki w prawo wysuwa i chowa listę) klikamy w napis Nevill Longbotton i zatwierdzamy klawiszem [Enter], by pojawił się przy nim czerwony znaczek. Wychodzimy z widoku mapy, [Tab]. Kierujemy się w kierunku, który wyznaczają nam ślady. Nevill znajduje się na Moście Wiszącym. Nasz przyjaciel jest otoczony przez szkolnych zbirów, by ich wystraszyć przyciskamy prawy przycisk myszy, dzięki czemu Harry wyciągnie swoją różdżkę gotowy do walki. Gdy wrogowie oddalą się rozmawiamy z Nevillem.

Na naszej mapie wybieramy klasę Obrony Przeciw Czarnej Magii. Po lekcji udajemy się na Dziedziniec Transfiguracji, gdzie Bliźniaki Fred i Georg nauczą nas kilku zaklęć ofensywnych. Po nauce będziemy musieli wykorzystać nasze nowe umiejętności w walce ze Ślizgonami.

Biblioteka:
Jakiś czas później będziemy musieli udać się do Biblioteki by zdobyć książkę z której nauczymy się nowego zaklęcia- Incendio. Po dostaniu się do biblioteki podchodzimy do jednego z regałów na lewo. Na jednym z nich znajduje się poszukiwana przez nas książka. By dostać się do niej rzucamy zaklęcie Wingardium Leviosa na stół. Ustawiamy go przy regale. Wspinamy się na stół (stajemy przy nim i przytrzymujemy strzałkę w górę). Książka odleci na kolejny regał. Powtarzamy tą czynność aż książka wyląduje na stole po środku pomieszczenia.

Bierzemy książkę [Enter] i udajemy się do Łazienki Jęczącej Marty by wypróbować nowe zaklęcie. Po nauczeniu się rzucania Incendio zapalamy wszystkie pochodnie w łazience. Kolejnym zadaniem jest odnalezienie Nevilla.

Zielarstwo:
Po odnalezieniu Nevilla pomagamy mu usunąć Diabelskie Sidła za pomocą zaklęcia Incendio. Teraz udajemy się do Pokoju Życzeń na 7 piętrze. Naszym zadaniem jest zdobycie nowych członków Gwardii Dumbledora.

Rekrutacja:
To najdłuższa część gry. Lista wszystkich osób, które mamy zrekrutować znajduje się w widoku mapy po prawej stronie. Dzięki temu możemy szybko znaleźć drogę do uczniów.

Angelina Johnson
Izba Pamięci
Wejście do Izby Pamięci znajduje się w Wielkiej Sali. Naszym zadaniem jest umieszczenie złotych pucharów w złotych gablotach i srebrnych w srebrnych gablotach. Gdy trofea znajdą się na swoich miejscach rzucamy zaklęcie Reparo na gabloty.

Anthony Goldstein
Korytarz na 4 piętrze
Wystarczy, ze porozmawiamy z Anthonym, a on zgodzi się na członkowstwo w Gwardii bez żadnych warunków.

Cho Chang
Sowiarnia
Wchodzimy do Sowiarnii. Ron i Hermiona zostają na zewnątrz, a my rozmawiamy z Cho. Poprosi nas ona o złapanie jednej z sów, trzymającej czerwone pudełko. Za każdym razem gdy zbliżymy się dostatecznie blisko sowy, będzie ona odlatywać na wyższe piętro Sowiarnii, aż zatrzyma się na samym szczycie, gdzie będziemy mogli ją złapać.

Colin Creevey
Wybrukowany Dziedziniec
Naszym zadaniem jest odzyskanie aparatu Colina. Rzucamy na najbliższą ławkę zaklęcie Wingardium Leviosa. Ustawiamy ją przy cokole wystającym ze ściany za Colinem. Wchodzimy na ławkę, a następnie wspinamy się na cokół. Teraz musimy wspinać się jak najwyżej by odnaleźć aparat, przy okazji naprawimy jedną z rynn. Gdy będziemy dostatecznie blisko rzucamy na aparat zaklęcie Wingardium Leviosa i pozwalamy żeby spadł na ziemię. Po zejściu na dół rozmawiamy z Colinem.

Dean Thomas
Dziedziniec Transfiguracji
Naszym zadaniem jest znalezienie 5 mówiących gargulców. Gdy znajdziemy gargulca oczywiście musimy do niego zagadać. Gargulce znajdziemy w miejscach:
-na Dziedzińcu Transmutacji, niedaleko Deana
-w połowie wysokości schodów prowadzących na Obronę Przeciwko Czarnej Magii
-na Wybrukowanym Dziedzińcu, idąc po schodach dochodzimy do samego końca podwyższenia, wcześniej musimy go naprawić
-przy kamiennej ścieżce prowadzącej na Wiadukt
-na 4 piętrze wspinamy się po schodach. W korytarzu z czerwonymi dywanami przechodzimy przez drzwi na lewo prowadzące na zewnątrz. Znajdziemy się na niedużym balkonie, na którego jednym z końców jest gargulec.
Po znalezieniu wszystkich gargulców rozmawiamy z Deanem.

Ernie Macmillan
Chatka Hagrida
Naszym zadaniem jest zdobycie 5 kwiatów Molibdeny i Korzenia Mandragory. Kwiaty: jeden jest tuż za Ernim, pozostałe znajdziemy przy ścieżce prowadzącej do Kamiennego Kręgi i przy ścieżce prowadzącej do Sowiarnii. Korzeń Mandragory znajdziemy w Zielarnii. W klasie kierujemy się do pomieszczenia na prawo. Zakładamy nauszniki [Enter]. Teraz możemy wziąć Mandragore. Nauszniki ściągamy w tym samy miejscu gdzie je założyliśmy. Gdy już wszystko zdobyliśmy rozmawiamy z Ernim.

Fred, George i Lee Jordan
Hangar na Łodzie
Naszym zadaniem jest ukrycie pudełek z fajerwerkami, na łodziach. W Hangarze wspinamy się po schodkach i odkrywamy łodzie zaklęciem Wingardium Leviosa. Podawane nam pudełka przenosimy za pomocą zaklęcia Wingardium Leviosa do łodzi, po 3 pudełka w każdej. Po wykonaniu zadania rozmawiamy z bliźniakami.

Ginny Weasley
Salon Gryffindoru
Musimy odzyskać Jad Bahanek. Do wykonania tego zadania będziemy potrzebowali Peleryny Niewidki. Kierujemy się do Dormitorium chłopców (wspinamy się po schodkach w salonie i wybieramy drzwi na prawo). Przy kufrze Harry’ego ( na lewo od żaby Nevilla) klikamy przycisk [Enter]. Teraz kierujemy się do klasy Obrony Przeciw Czarnej Magii. W klasie będą 2 osoby. Musimy przejść obok nich niezauważeni. W tym celu podchodzimy i wywracamy 2 wazy znajdujące się na stołach. Uczniowie znajdujący się w klasie podbiegną do nich, a my w tym czasie udajemy się do Gabinetu Umbridge po krętych schodkach. Na prawo znajduje się mniejsze pomieszczenie. Tam znajdziemy poszukiwany Jad. Zabieramy go [Enter] i wracamy do Ginny.

Hannah Abott
Skrót na 7 piętro
Hanna znajduje się u samego podnóża Wielkich Schodów. Naszym zadaniem jest znalezienie skróty na 7 piętro dzięki czemu Hanna będzie mogła przyjść na spotkanie GD. Wspinamy się po schodach na prawo i rozmawiamy z najbliższym portretem mężczyzny w kapeluszu z rudą brodą. Poda nam hasło bez mniejszego problemu. Gdy je poznamy wracamy i rozmawiamy z Hanną.

Luna Lovegood
Chatka Hagrida
Naszym zadaniem jest nakarmienie Testrali. By znaleźć Lunę podążamy ścieżką za Chatką Hagrida, następnie schodzimy w dół do podnóża wzniesienia. Używając zaklęcia Wingardium Leviosa przenosimy jedzenie dla Testrali na wskazane przez Lunę miejsce. Możemy to zrobić na 2 sposoby. Kilkakrotnie ustawiając paczkę za jakąś skałą by nie potoczyłaś się w dół lub jednokrotnie na chybił trafił rzucić w wyznaczone miejsce. Po wykonaniu zadania rozmawiamy z Luną.

Michael Corner
Kamienny Most
Jedynie musimy porozmawiać z Michaelea, a on od razy zgodzi się zostać członkiem GD.

Padma i Parvati Patil
2 piętro
Po rozmowie z bliźniaczkami udajemy się na 7 piętro pod klasę Wróżbiarstwa, gdzie spotkamy je jeszcze raz, po ponownej rozmowie przyłączają się do GD.

Susan Bones
Dziedziniec Wejściowy
Gdy znajdziemy się na Dziedzińcu Wejściowym Hermiona powiadomi nas, że Susan potrzebuje pomocy. Podbiegamy do niej i pojedynkujemy się z dwoma Ślizgonami. Po wygranym pojedynku Susan przyłączy się do GD.

Terry Boot
Dziedziniec Wierzy z Zegarem
Wystarczy, ze porozmawiamy z Terrym.

Zacharias Smith
Biblioteka
Rozmawiamy z Zachariaszem. Naszym pierwszym zadaniem jest odnalezienie Potwornej Księgi Potworów. By ją znaleźć kierujemy się do drugiej części biblioteki, tuż przed Działem Ksiąg Zakazanych na prawo znajduje się stolik z książką. Rozmawiamy z Zachariaszem. Kolejnym zadaniem jest odnalezienie Eliksiru. Jest on w Skrzydle Szpitalnym na jednym ze stolików. Gdy go zabierzemy wracamy do Zachariasza. Ostatnim zadaniem jest zdobycie informacji, kiedy umarł Prawie Bezgłowy Nick. Na szczęście duch pojawia się po chwili. Dowiadujemy się od niego o datę śmierci i rozmawiamy z Zachariaszem, który łaskawie zgadza się zostać członkiem GD

Trening Gwardii
Wracamy do Pokoju Życzeń. Rozmawiamy z każdym z członków. Niektórzy z nich będą chcieli poćwiczyć nowe zaklęcia. Dzięki temu możemy sami wykorzystywać kilka nowych zaklęć w rozgrywce m.in. Reducto.

Lekcje Oklumencji
Po wyjściu z Salony Gryffindoru zatrzymuje nas Prof. McGonagall, karze nam iść do Gabinetu Dumbledora. Jednak wystarczy, że udamy się do Sali Wejściowej i zobaczymy filmik.
Lekcje oklumencji polegają na klikaniu strzałki, wskazującej przeciwny kierunek niż różdżka Snapea. Walczymy dopóki nie pokonamy nauczyciela.

Święta na Grimmauld Place 12
Jest to jeden z najnudniejszych etapów gry. Jedynie możemy pomóc Ginny w poszukiwaniu kilku przedmiotów. By dojść do pokoju, w którym jest Ginny udajemy się w górę po schodach i wybieramy drzwi na lewo. By odnaleźć poszukiwane przedmioty klikamy [Enter] przy półce z książkami na południe od stołu, za pomocą Accio przesuwamy pudło znajdujące się przed stołem, za nim będzie pozytywka, klikamy [Enter] przed książką leżącą na lewo od portretu, rzucamy Depulso na portret. Poszukiwanie tych przedmiotów nie wpłynie na nasze Punkty Odkrycia i ma ono charakter jedynie rozrywkowy. Jeżeli nie chcemy pomagać Ginny lub już jej pomogliśmy rozmawiamy z Syriuszem, on karze nam porozmawiać z Arturem, Artur chce byśmy porozmawiali z Syriuszem, gdy z nim porozmawiamy wyśle nas byśmy znowu porozmawiali z Arturem : P Teraz automatycznie wracamy do Hogwartu.

Walka z Umbridge
Znajdujemy się przy Chatce Hagrida. Musimy wracać na lekcje oklumencji do Snapea. Udajemy się do Pokoju Życzeń, tam pooglądamy filmik. Zostajemy zaatakowani przez Ślizgonów, gdy ich pokonamy oglądamy kolejny filmik.

Rebelia
Z Dziedzińca Wejściowego udajemy się do Chatki Hagrida. Będzie tam na nas czekało pięciu Ślizgonów

Wyjce
Udajemy się do Sowiarni. Spotykamy tam Colina. Naszym zadaniem jest wysłanie kilku Wyjców. Usuwamy Diabelskie Sidła ze ściany Sowiarni za pomocą zaklęcia Incendio. Wspinamy się po słupie i idziemy po wystającej z muru półce, aż dojdziemy do okna, przez które wchodzimy. Teraz Colin będzie nam podawał Wyjce, które musimy powsadzać za pomocą zaklęcia Wingardium Leviosa, w puste otwory oznaczone srebrnym znakiem X. By się wydostać wspinamy się na najwyższe piętro Sowiarni. Naprawiamy tam skalną półkę i wychodzimy przez okno. Teraz wystarczy, że zejdziemy na dół i porozmawiamy z Colinem.

Bagna
Luna znajdująca się na Dziedzińcu Wieży z Zegarem poprosi nas o odnalezienie i odpalenie Kieszonkowych Bagien Freda i Georga.

By odnaleźć pierwsze Kieszonkowe Bagno musimy dostać się na dach nad kolumnami. W tym celu wspinamy się na wystający kawałem muru. Naprawiamy zniszczony dach. Na wieżyczkę rzucamy zaklęcie Reducto. Zaklęciem Wingardium Leviosa ściągamy Bagno na dół i ustawiamy je na czerwonym znaku X przy fontannie. Odpalamy je zaklęciem Incendio / Reducto.

Drugie bagno znajdziemy na Wybrukowanym Dziedzińcu. Naprawiamy zburzone schody i przechodzimy po nich. Na rogu tuz przy murze zobaczymy zniszczoną rynnę, naprawiamy ja zaklęciem Reparo. Wspinamy się na nią i podążamy skalną półką aż zobaczymy Kieszonkowe Bagno (jest dość daleko na przeciwległym krańcu szczytu Dziedzińca). Zrzucamy je na ziemię zaklęciem Wingardium Leviosa. Ustawiamy na czerwonym znaku X i odpalamy.

Trzecie bagno znajduje się na Dziedzińcu Transfiguracji. Bagno znajduje się na dużym drzewie. Jednak gdy do niego dojdziemy zostaniemy zaatakowani przez Ślizgonów. Po wygranej walce zrzucamy Bagno dowolnym zaklęciem Wingardium Leviosa, Accio , ustawiamy na znaku X i odpalamy.

Zegar
Dean będzie się znajdować na najwyższym poziomie Wieży tuż przy wielkich kołach zębatych. Trzy koła zębate w prawej części mechanizmu przenosimy na lewą. Niedaleko Deana będą dodatkowe trzy koła zakładamy je na prawą dolną część mechanizmu tak by połączyć tryby w jeden mechanizm, kiedy koła zaczną poruszać się dostatecznie szybko zadanie zostanie wykonane.

Głośniki
Parvati i Padma Patill poproszą nas o zniszczenie wszystkich głośników w Hogwarcie. Za każdym razem w pobliżu głośnika ustawiamy dwie ławki, jedna na drugiej przy użyciu zaklęcia Wingardium Leviosa i wspinamy się na nie. Następnie wciskamy klawisz [Enter] i gotowe, głośnik wariuje i przekręca słowa Umbridge. Głośniki znajdziemy na:
-5 piętrze
-3 piętrze
-1 piętrze (niedaleko Kamiennego Mostu)
-przy wejściu na Wiadukt
-przy Bibliotece
-na Dziedzińcu Wejściowym

Po wykonaniu zadania udajemy się na lekcję oklumencji do Lochów.

Ucieczka Freda i Georga
Po lekcji oklumencji udajemy się na 5 piętro. Rozmawiamy z nimi. Odpalamy ostatnie Bagno. Teraz jako Fred i Georg odpalamy pudełka z fajerwerkami (Incendio/Reducto) na Wielkich Schodach. Po odpaleniu wszystkich udajemy się do Wielkiej Sali gdzie odpalamy ostatnie.

Udajemy się do kamiennego Kręgu tam pomagamy w walce GD kontra Brygada Inkwizycyjna.

Walka Syriusza
Kierując Syriuszem walczymy ze Śmierciożercami, ale jak wszyscy wiemy ta walka spisana jest na przegraną.

Walka Dumbledorea
Walka jak zwykle polega na rzucaniu zaklęć obronnych i ofensywnych, ale będziemy mieć również mini powtórkę z oklumencji, próbując wyrzucić Voldemorta z umysłu Harry' ego.
http://img501.imageshack.us/img501/8407/puchary2ol6.gif
Ornithology Cup

Naszym zadaniem jest odnalezienie wszystkich latających stworzeń.

Nietoperze- musimy udać się na Kamienny Most, przy jednym wejściu prowadzącym na most będzie rynna, po której będziemy mogli zejść. Gdy już będziemy na dole podążamy w prawą stronę, aż przeleci nad nami chmara nietoperzy.

Kruki- znajdują się przy Kamiennym Kręgu, siedzą na głazach.

Gołębie- siedzą na krawędziach muru Wiaduktu

Chochliki- znajdziemy je w środkowej ławce w klasie Obrony Przed Czarną Magią, rzucamy Depulso, a chochlik wylatuje.

Mewy- siedzą na murku po lewej stronie Hangaru na Łodzie


School Pride Cup

By go zdobyć musimy naprawić i wyczyścić wszystko co tylko się da na terenie całego Hogwartu: naprawić wszystkie potłuczone przedmioty, wyprostować zbroje, zmyć wszystkie plamy wody, pozamiatać wszystkie liście.

Smuggler Cup

Musimy odnaleźć wszystkie paczki Freda i Georga. Znajdziemy je:
Hangar na Łodzie, za nim znajduje się bardzo długa droga na Wybrukowany Dziedziniec, tam znajdziemy w sumie 2 paczki.

Hatka Hagrida, rzucamy na dynie zaklęcie Wingardium Leviosa i rzucamy na szczyt komina chatki, dynia eksploduje i na ziemię spada paczka.
Rzucamy Depulso na paprocie rosnące dookoła chatki na paprocie znajdujące się w głębi lasu.
W bibliotece rzucamy Depulso na małą szafkę znajdującej się na środku ściany dzielącej Bibliotekę na dwie części.
Sowiarnia, musimy wspiąć się prawie na sam szczyt Sowiarni, podchodzimy do jednej z sów, która odlatując wyrzuci jedną paczkę.
Wybrukowany Dziedziniec, gdy będziemy wspinać się bo kamerę Colina, na jednym z wystających z muru podestów będzie paczka.
Kamienny Krąg, rzucamy Depulso na wszystkie paprotki w kręgu i przy ścieżce prowadzącej do Chatki Hagrida.

Witches and Wizards Cup

Musimy znaleźć wszystkie tabliczki pamiątkowe. Najczęściej będziemy musieli poszukać wystających z muru cegieł, na które rzucamy Accio, następnie klikamy przy nich klawisz [Enter], jeżeli tabliczka jest od razu widoczna rzucamy na nią Incendio i podpalamy pochodnię znajdującą się przed nią, następnie klikamy przy niej [Enter].
Tabliczki znajdziemy:
-Wieża zegarowa, jedna tabliczka
-Lochy, 2 tabliczki
-5 piętro, tabliczka między dwoma czerwonymi dywanami, w małym pomieszczeniu z portretem
-1 piętro, 2 tabliczki
-2 piętro, 2 tabliczki
-przy Bibliotece, 2 tabliczki
-3 piętro, 1 tabliczka

Nature Trail Cup

Musimy znaleźć wszystkie ślady zwierząt ukryte w okolicach zamku. Wszystkie trzy ślady znajdziemy w okolicach Chatki Hagrida, na i przy drodze prowadzącej do lasu.

Defence Cup
Musimy użyć wszystkich dostępnych obronnych zaklęć obronnych w jednej walce.

Character' s Cup
Po zakończeniu gry powinniśmy otrzymać go automatycznie za rozmowy z uczniami Hogwartu

Homework Cup
By go zdobyć musimy przejść wszystkie zadania nauczycieli.

Zadanie Flitwicka
Gabinet Flitwicka jest na 2 piętrze przy Bibliotece. Po wykonaniu łatwego zadania (sprawdzenia pewnej książki w Bibliotece) i powtórnej rozmowy mamy dostęp do klasy Zaklęć.

Zadanie Snapea
Mamy napisać wypracowanie, ale potrzebujemy znaleźć książkę w Bibliotece. Jest ona w części Zakazanej po lewej stronie na drugim od końca regale (dość trudna do znalezienia).Wracamy do Snapea. Od teraz mamy dostęp do jego klasy.

Zadanie McGonagall
Prof. znajduje się na Dziedzińcu Transfiguracji przed drzwiami do własnej klasy. Karze nam znaleźć kilku swoich uczniów. Znajdują się u podnóża schodów prowadzących do Klasy Wróżbiarstwa na 7 piętrze. Rozmawiamy z nimi i wracamy do McGonagall.

Zadania Sprout
Naszym kolejnym zadaniem jest napisanie kolejnego wypracowania (jakby ich nam brakowało : P ) w tym celu rozmawiamy z Nevillem, karze nam iść do Dormitorium Chłopców i zabrać stamtąd jego książkę. Gdy ją zdobędziemy wracamy do prof. Sprout. Teraz mamy dostęp do jej klasy.

Studious Success Cup
Musimy zdobyć wszystkie S.U.M.Y.

S.U.M.-Y

Zaklęcia
Naszym zadaniem jest rzucanie zaklęć na pojawiające się po kolei przedmioty:
Wingardium Leviosa na ławkę
Reducto posąg ptaka
Reparo na stertę potłuczonych talerzy
Accio na linę nad kominkiem
Depulso na krzesło
Accio na linę nad kominkiem
Incendio na tablicę pamiątkową
Reducto posąg ptaka
Reparo na stertę potłuczonych talerzy
Wingardium Leviosa na ławkę

Moja rada, najlepiej zmieniać przedmioty na które chce się rzucić zaklęcie za pomocą klawiszy A i D.

Eliksiry
Za pomocą zaklęcia Wingardium Leviosa podnosimy menzurki w kolorze takim samym jak kolor wywaru w kotle, gdy ustawimy menzurkę nad kotłem puszczamy ją.

Zielarstwo
Zadanie składa się z trzech etapów.
Używając zaklęcia Wingardium Leviosa wkładamy Mandragory do donic z ziemią.

Friend of the Year Cup
By go zdobyć musimy pomóc Lunie.

Zadanie Luny
musimy znaleźć rzeczy Luny, znajdziemy je na:
-na Dziedzińcu Wejściowym po prawej stronie (jeżeli wychodzimy z Sali wejściowej) musimy za pomocą miotły, na którą wcześniej rzucimy zaklęcie Wingardium Leviosa, pozamiatać liście.
-na środkowym stole w Wielkiej Sali
-przed fontanną na Dziedzińcu Wierzy z Zegarem
-na stole w Bibliotece

Grand Champion Cup
By go zdobyć musimy pokonać wszystkich graczy w szachy.
Mistrzowie szachów znajdują się :
-w Salonie Gryffindoru
-w Wielkiej Sali

Mistrz Hogwartu znajduje się :
-w Bibliotece

Golden Gobstone Cup
Musimy pokonać wszystkich mistrzów Gargulek.
Mistrzowie gargulec znajdują się:
-na Dziedzińcu Wejściowym
-na Wybrukowanym Dziedzińcu
-na Dziedzińcu Wieży z Zegarem

Mistrz Hogwartu znajduje się:
-na Wybrukowanym Dziedzińcu, Gryfonka stojąca na uboczu za grającymi w Gargulki

Exploding Snap Cup
Musimy pokonać wszystkich graczy Eksplodującego Durnia.
Gracze znajdują się na:
-3 i 5 piętrze



Hasła Portretów

1.Gruba Dama, 7 piętro
Na samym początku odkrywania Hogwartu będziemy musieli poznać hasło. By je zdobyć pytamy się o nie któregokolwiek z napotkanych Gryfonów.
Wielkie Schody-Salon Gryffindoru

2.Mężczyzna z Psami, 1 piętro
Musimy poprosić o hasło któregokolwiek Puchona.
1 piętro-Dziedziniec Transmutacji

3.Uczony, 2 piętro
Musimy dowiedzieć się skąd pochodziła założycielka Ravenclaw, w tym celu pytamy się któregokolwiek z Krukonów i wracamy do portretu.
2 piętro-2 piętro (przy Bibliotece)

4.Zła Stara Ślizgonka Uważająca Się Za Lepszą Od Innych, Lochy
Możemy uzyskać to hasło dopiero po misji jaką zleci nam Ginny, ponieważ wcześniej nie będziemy mieć możliwości skorzystania z Peleryny Niewidki. Musimy założyć Pelerynę Niewidkę, w tym celu kierujemy się do Dormitorium Chłopców i podchodzimy do kufra Harry ‘ego, klikamy [Enter]. Udajemy się do korytarza w Lochach, tam gdzie znajduje się portret, gdy podejdziemy wystarczająco blisko zobaczymy krótką scenkę i podsłuchamy hasło. Następnie rozmawiamy z portretem.
Korytarz Lochów-Lochy

5.Głodna i Gruba Kobieta, 3 piętro
Musimy zdobyć jedzenie dla Kobiety. Udajemy się na 1 piętro do portretu Mężczyzny z Psami, rozmawiamy z nim, wracamy do portretu Kobiety.
3 piętro-Wieża Zegarowa

6.Rymujący Portret, 4 piętro
By zdobyć hasło musimy wykonać kilka zadań. Najpierw udajemy się na 7 piętro i rozmawiamy z portretem w czarnej szacie, rozmawiamy z nim, karze nam udać się do portretu Uczonego na 2 piętrze Wielkich schodów. On natomiast karze nam porozmawiać z Portretem Pastereczki na 2 piętrze niedaleko schodów. Portret jest duży, pasterka ma białą sukienkę, podchodzimy i klikamy [Enter]. Pasterka poleci nam iść do Wejścia na Wiadukt, tam po prawej stronie schodów jest portret mężczyzny tuż obok szafy, rozmawiamy z nim, karze nam iść na 1 piętro Wielkich Schodów porozmawiać z portretem Mężczyzny z Psami. Mężczyzna podaje nam hasło, a my wracamy na 4 piętro porozmawiać z Rymującym Portretem.
4 piętro-Hangar na Łodzie

7.Portret Rządny Informacji, Biblioteka
Po wejściu do Biblioteki po prawej stronie znajduje się portret, który chce poznać nagłówek aktualnej gazety. Udajemy się do Wielkiej Sali, rzucamy Wingardium Leviosa na ozdobny tron Dumbledora, pojawia się filmik z sowami, jedna z nich rzuca na jeden ze stołów gazetę, podchodzimy do niej i klikamy [Enter]. Wracamy do portretu w Bibliotece.
Biblioteka-4 piętro

8.Zdenerwowany Portret, Korytarz przy Zielarni
Portret znajduje się naprzeciw obrazu z wielkim okiem, rozmawiamy z nim. Naprawiamy 2dwie zbroje po obu stronach obrazu zaklęciem Reparo. Pojawiają się długi sztandar zakrywający oko. Rozmawiamy z portretem.
Korytarz przy Zielarni-5 piętro

9.Tajemniczy Portret, Wejście na Wiadukt
Znajduje się po prawej stronie schodów, przy szafce. Rozmawiamy z nim dwa razy. By podał nam hasło musimy przepędzić wszystkich obcych uczniów z Sali, w tym celu wyciągamy różdżkę ( prawy przycisk myszy). Rozmawiamy z Portretem.
Wejście na Wiadukt-1 piętro

10.Człowiek z Trzema Twarzami, 7 piętro
Rzucamy na portret Incendio, by spalić wiszące na nim pajęczyny. By uzyskać jego hasło musimy znaleźć jego drugi portret, kierujemy się na 4 piętro, rozmawiamy z portretem.
7 piętro-4 piętro

11.Mężczyzna Ubrany na Czarno, 3 piętro
Musimy znaleźć osobę, która mieszka w zamku już 50 lat. Udajemy się do Łazienki Jęczącej Marty, podaje nam ona hasło. Wracamy do portretu na 3 piętrze.
3 piętro-2 piętro

12.Astronom, podnóże Wielkich Schodów
To zadanie jest tym samym, które będziemy musieli wykonać by przekonać Hannę Abbot do przystąpienia do GD. Rozmawiamy z Hanną i rozmawiamy z portretem znajdującym się na najniższym półpiętrze ( mężczyzna z brodą i w kapeluszu).
Podnóże Wielkich schodów-7 piętro
http://img134.imageshack.us/img134/4148/dddsdse0.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/4293/punkty3qg9.gif
Punkty Odkrycia

Hangar na Łodzie
Idąc do Hangaru z Dziedzińca Wejściowego rzucamy Incendio na wszystkie pochodnie przy schodach (22).
Podchodzimy do mew przy Hangarze by je wystraszyć. Rzucamy Incendio na pochodnię na murze Hangaru.
Po prawej stronie budynku znajdziemy pudełko z fajerwerkami.
Wewnątrz budynku na prawo od portretu jest łańcuch, klikamy przy nim [Enter].
Po prawej stronie Hangaru są trzy mewy każdą karmimy rybą z wiaderka obok, rzucamy na nie Wingardium Leviosa i kierujemy rybę ku mewie.
Rzucamy Incendio na pochodnię po lewej stronie budynku.
Idąc ziemistą ścieżką za Hangarem znajdziemy kolejne pudełko.
Gdy dojdziemy ścieżką do wejścia na Wybrukowany Dziedziniec rzucamy Incendio na 2 pochodnie, w sumie zapalamy 26 pochodni.

Wieża z Zegarem
Na najwyższym poziomie Wieży jest 5 dzwonków, rzucamy Depulso na każdy z nich.
Na najniższym piętrze w pomieszczeniu, gdzie znajduje się portret Grubej Kobiety rzucamy Accio na 4 wystające z muru cegły, podchodzimy do każdej i klikamy [Enter].

Dziedziniec Wieży z Zegarem
Przenosimy 5 gruszek zaklęciem Wingardium Leviosa do kosza.
Naprawiamy 4 posągi ptaków przy fontannie zaklęciem Reparo.
3 razy pokonujemy Mistrza Ravenclaw w Gargulkach.

Obrona Przed Czarną Magią
Rzucamy Wingardium Leviosa na każdą ławkę, gdy to zrobimy rzucamy Depulso na 2 ławki z przodu, najbliżej biurka nauczyciela.
Rzucamy Wingardium Leviosa na ławkę na środku po prawej stronie, ucieknie z niej Chochlik.
Rzucamy Incendio na piec w rogu klasy.
Rzucamy Accio na tablice i od razu podchodzimy i klikamy [Enter].
Rzucamy Depulso na tablice i od razu podchodzimy i klikamy [Enter].
Rzucamy Depulso na rzutnik na środku klasy.
Rzucamy Depulso na szafę z tyłu klasy, odsłoni się portret, podchodzimy i klikamy [Enter].
Rzucamu Depulso na książki na biurku nauczyciela.
Rzucamy Incendio na gargulca znajdującego się w połowie schodów do klasy Obrony P.C.M.
Klikamy [Enter] przed posągiem u podnóża schodów.
Rzucamy Wingardium Leviosa na mop na samym szczycie schodów i zrzucamy na sam dół, ponownie rzucamy na niego Wingardium Leviosa, prowadzimy mop tak by znalazł się nad każdą z 2 plam tak długa aż ona zniknie.

Korytarz w Lochach
Rzucamy Incendio na pajęczyną zasłaniającą figurę szachową, kilka kroków dalej będziemy musieli powtórzyć to na innej figurze szachowej.

Lochy
Rzucamy Reparo na pierwszą zbroję.
Rzucamy Incendio na pochodnię przed tabliczką z Tiarą Przydziału.
Rzucamy Wingardium Leviosa na kawałki obrazu by o naprawić, gdy kawałek będzie blisko ciemnego prostokąta na ścianie odwołujemy zaklęcie ( wystarczy kliknąć raz lewym przyciskiem myszy).
Rzucamy Incendio na pajęczynę i odsłaniamy figurę szachowa.
Rzucamy Depulso na grupę 5 zbroi dopóki każda z nich będzie wyprostowana.

Sala Wejściowy
Rzucamy Wingardium Leviosa na mop, który znajduje się w małej komórce przy głównych wrotach i zmywamy wszystkie plamy wody aż znikną.

Dziedziniec Wejściowy
Odkrywamy 4 symbole Hogwartu, zaklęciem Wingardium Leviosa przenosimy ławki na symbole tak by miały te same znaki.
Rzucamy Wingardium Leviosa na kłody na taczkach.
Rzucamy Incendio na 4 kolumnny z paleniskiem.
Pokonujemy 3 razy Mistrza w Gargulkach.

5 piętro
Rzucamy Accio na cegły by odsłonić tabliczkę, podchodzimy i klikamy [Enter].
Rzucamy Depulso na 4 dywany.
Rzucamy Depulso na zbroję aż się wyprostuje.
Rzucamy Reparo na zniszczoną zbroję.
Rzucamy Incendio na pochodnię.
Wygrywamy grę w Eksplodującego durnia.
Rzucamy Accio na kolejne cegły, podchodzimy do odkrytej tabliczki i klikamy [Enter].

1 piętro
Rzucamy Incendio na 5 pochodni.
Rzucamy Reparo na 3 zniszczone donice.
Rzucamy Accio na cegły i odkrywamy tabliczkę, [Enter].
Rzucamy Wingardium Leviosa na kotarę, odkrywamy figurę szachową.

4 piętro
Przy wejściu od strony Wieży Zegarowej zapalamy 4 pochodnie.
Rzucamy Depulso na 2 dywany.
Rzucamy Incendio na gargulca znajdującego się na balkonie, drzwi na lewo w pomieszczeniu z dywanami.
Rzucamy Reparo na 2 donice, z jednej z nich po rzuceniu zaklęcia Wingardium Leviosa wyskoczy żaba.
Rzucamy Wingardium Leviosa na kotarę by odkryć figurę szachową.
Rzucamy Depulso na zbroję aż się wyprostuje.
Rzucamy Accio na cegły i odsłaniamy tabliczkę, klikamy przy niej [Enter].

Wielka Sala
Rzucamy Wingardium Leviosa na 4 stoły.
Rzucamy Accio na sznurek przy kominku.
Rzucamy Depulso, Wingardium Leviosa i Incendio na złoty stojak przed stołem nauczycieli.
Rzucamy Depulso na licznik punktów domów.
Pokonujemy Mistrza Slitherinu w szachach.

Salon Gryffindoru
Rzucamy Wingardium Leviosa na tablice.
Rzucamy Depulso na tablicę i od razu klikamy przy niej [Enter].
Rzucamy Wingardium Leviosa na kosz z drewnem.
Rzucamy Accio na szafkę z książkami.
Rzucamy Incendio na przynajmniej jedną z książek, na które rzuciliśmy przedtem Accio.
Rzucamy Accio na szafkę by ją otworzyć i Depulso by ją zamknąć.
Rozmawiamy z wszystkimi portretami w Salonie.
Pomagamy znaleźć znicz portretowi przy kominku. Musimy porozmawiać z portretem dokładnie za nami na przeciwległej ścianie, wtedy gracz quidditcha przyleci po swoją zgubę.
Pokonujemy Mistrza Gryffindoru w szachach.

Dormitorium Chłopców
Klikamy [Enter] przy wszystkich kufrach.
Rzucamy Depulso na wszystkie łóżka.
Rzucamy Incendio na piec.
Klikamy [Enter] przy zabierz Nevilla.

Chatka Hagrida
Musimy znaleźć 3 ślady zwierząt, jeden obok grządki z dyniami i dwa w drodze do lasu.
Podchodzimy do kruków na murku by je wystraszyć.
Wystraszamy 3 żaby na drodze do lasu.
Rzucamy Depulso na 2 paprotki za chatką i 2 w lesie i zbieramy pudełka fajerwerków, które z nich wyskoczą.
Rzucamy Wingardium Leviosa na jedną dynię, kładziemy ą ka szczycie komina chatki, wyskoczy z niej pudełko fajerwerków, o ile samo nie spadnie ściągamy je na ziemię zaklęciem Wingardium Leviosa.
Rzucamy Wingardium Leviosa na dwie dynie za chatką i odrzucamy je na bok.
Rzucamy Wingardium Leviosa na konewkę i podlewamy nią 4 miejsca gdzie na ziemi leżą zielone kiełki, wystarczy że poprowadzimy konewkę nad kiełki, a ona sama się przechyli i zacznie je podlewać.
Rzucamy Wingardium Leviosa na kość przed chatką i rzucamy nią przez otwarte okno.

Zielarstwo
W korytarzu prowadzącym do Zielarni rzucamy Wingardium Leviosa na kotarę zasłaniającą figurę szachowa.
Rzucamy Accio na cegły by odsłonić tabliczkę, [Enter].
Rzucamy Incendio na pochodnię.
Rzucamy Reparo na dwie zbroje.
Rzucamy Accio na łańcuch zwisający ze ściany w szklarni.
Rzucamy Wingardium Leviosa na konewkę i podlewamy 4 rośliny.
Klikamy [Enter] przy skrzelozielu leżącym na stole.
Rzucamy Depulso na drzwi.
Klikamy [Enter] przy diabelskich sidłach w gablotce.

Skrzydło Szpitalne
Rzucamy Depulso na 5 łóżek.
Rzucamy Accio na 6 parawanów.
Rzucamy Incendio na piec.

Biblioteka
Rzucamy Wingardium Leviosa na pióro na środkowym stole.
Rzucamy Depulso na szafkę by odsłonić pudełko fajerwerków.
Pokonujemy Mistrza Hogwartu w szachach.

Łazienka Jęczącej Marty
Klikamy [Enter] przed jedną z umywalek by otworzyć wejście do komnaty tajemnic.
Rzucamy Incendio na wszystkie pochodnie.
Rzucamy Depulso na wszystkie drzwi w ubikacji, gdy to zrobimy rzucamy Accio na pierwsze drzwi po lewej i po prawej stronie.

Sowiarnia
Karmimy 3 sowy, rzucamy Wingardium Leviosa na koszyk z jedzeniem.
Wystraszamy wszystkie 5 ptaków siedzącym na murkach wieży.
Wspinamy się na sam szczyt Sowiarni.
Podchodzi do sowy przy której jest pudełko fajerwerków, przestraszamy ją, paczka spada na dół i tam ją łapiemy.

Wybrukowany Dziedziniec
Odnajdujemy pudełko fajerwerków na jednym z murków, na który musimy się spiąć w czasie misji odnalezienie aparatu Collina.
Zapalamy 6 pochodni zaklęciem Incendio.
Rzucamy Reparo na 4 posągi.
Rzucamy Incendio na gargulca.
Naprawiamy schody, dziurę w ścieżce i rynnę zaklęciem Reparo.
Wspinamy się po rynnie na szczycie dachu przy kupce zniszczonych dachówek klikamy [Enter].
Zaklęciem Wingardium Leviosa stawiamy ławki na tych samych symbolach na ziemi.
Pokonujemy trzy razy obu Mistrzów w Gargulkach.

Łazienka Prefektów
Rzucamy Accio na basen.
Rzucamy Depulso na trzecią ubikację, wyrzucone jajo wrzucamy zaklęciem Wingardium Leviosa do wanny.

Eliksiry
Rzucamy wszystkie możliwe zaklęcia na menzurki, aż będziemy mieć 100% punktów odkrycia w tym pomieszczeniu.

2 piętro
Rzucamy Wingardium Leviosa na 5 kotar.
Rzucamy Incendio na 7 pochodni i 2 kolumny.
Rzucamy Reparo na 3 donice po rzuceniu Wingardium Leviosa na 2 z nich z donicy ucieknie żaba.
Rzucamy Depulso na 3 dywany.
Odkrywamy 2 tabliczki zaklęciem Accio.

7 piętro
Rzucamy Reparo na 4 donice.

Kamienny Most
Zapalamy 4 pochodnie.
Schodzimy na dół po poręczy by odkryć nietoperze.

Kamienny Krąg
Zapalamy 2 pochodnie.
Rzucamy Depulso na wszystkie paprotki przy Kręgu i drodze do Sowiarni zbieramy pudełka fajerwerk.
Straszymy wszystkie kruki przy Kręgu i przy drodze do Chatki Hagrida.
Rzucamy Wingardium Leviosa na sześcienny głaz i kładziemy go przed wielkim głazem na lewo. Wchodzimy na mniejszy głaz.
Przy największym głazie klikamy [Enter].

Wiszący Most
Straszymy 3 kruki.
Zapalamy 4 pochodnie.
Wspinamy się na poręcz by zobaczyć krótką scenkę.

Izba Pamięci
Rzucamy Wingardium Leviosa na szczotkę i czyścimy nią 2 puchary, przy każdym klikamy [Enter].

3 piętro
Rzucamy Depulso na 4 zbroje aż się wyprostują.
Zapalamy pochodnie.
Rzucamy Reparo na 2 zbroje i donicę.
Rzucamy Wingardium Leviosa na kawałki obrazu i zaczepiamy je tak by odtworzyć portret.
Wygrywamy grę w Eksplodującego durnia.

Gabinet Umbridge
Możemy się do niego dostać dopiero po przejściu gry.
Rzucamy Depulso na 3 talerze z kotami.
Rzucamy Wingardium Leviosa na 5 kartek papieru i wrzucamy je do kominka.
Rzucamy Depulso na kufer i klikamy przy nim [Enter].

Wiadukt
Zapalmy 14 pochodni.
Rzucamy Incendio na gargulca.
Wspinamy się na parapet muru po lewej stronie przy wrotach prowadzący do Wejścia na Wiadukt, by zobaczyć krótką scenkę.

Wejście na Wiadukt
Naprawiamy 4 donice.
Rzucamy Wingardium Leviosa na donicę przy wejściu.
Rzucamy Wingardium Leviosa na mop i zmywamy nim wszystkie plamy.
Rzucamy Wingardium Leviosa na kosz z parasolami.
Rzucamy Reducto na szafę przy schodach.
Klikamy [Enter] przy stojaku z książką.


"(...) Harry siedział, wpatrując się w Snape'a i wyobrażając sobie najgorsze rzeczy jakie mogłyby mu się wydarzyć. Gdyby tylko wiedział, jak rzucić zaklęcie Cruciatus... Rozłożyłby go na podłodze i patrzył, jak miota się i dygoce (...)"

http://img113.imageshack.us/img113/9196/harryer8.gif

Offline

 
  • Index
  •  » Gry
  •  » Harry Potter i Zakon Feniksa

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kosmetologia2010w1.pun.pl www.jarzebinowka.pun.pl www.ghostrider.pun.pl www.baniciaoc.pun.pl www.speedwaymenago2010.pun.pl